Google Reklam

Google Reklam & Annonsering

När du söker efter något på Google ser du att de första resultaten ofta är annonser. Företag betalar per klick för att hamna högst upp under vissa, utvalda sökord eller sökfraser. Det finns många anledningar att börja annonser på Google. Här är några av fördelarna:

Ingen minimum investering
Det finns inga gränser för hur lite eller hur mycket man vill spendera på Google reklam. Detta är en stor fördel för mindre bolag med begränsad budget, det tillåter dem att sätta ett budgettak på 25kr per dag till exempel. Detta förminskar risken att prova Google Annonsering till skillnad från andra annonserings alternativ med högre kostnader i förskott.

Betala per resultat
Inte bara är det prisvärt utan man betalar endast för resultaten man önskar. Med Google reklam betalar man per klick, så kallat pay-per-click (PPC). Det betyder att om söker folk på sökorden du valt fast inte klickar på din annons, kostar det dig inget.

Analys och prestation
Man kan enkelt spåra hur bra eller dåligt ens annonsering presterar, genom att se vilka sidor, hur många sidor, hur länge besökarna från annonserna varit på din hemsida. Har du en e-handel kan du också se vilka produkter de har varit inne på, ifall det har lagt några varor i kundvagnen eller om de har gjort köp.

vad kostar det?

Prisförfrågan